CHCI POLOŽIT DOTAZ
VETERINÁŘI ZDARMA

ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY
K PŘEČTENÍ

ONLINE
PORADNA

11 činností, kterými zkracujete vašemu psovi život

20.1.2017    151 412 přečtení    1047 hodnocení     46 komentáře

Hobby

Myslíte si, že pro svého pejska děláte to nejlepší. Krmíte ho kvalitním krmivem, dáváte mu spoustu lásky, házíte mu míčky jako zběsilí, jen proto, abyste ho viděli radostně poskakovat. Pečovat o psa znamená ale mnohem víc, než ho jen dobře krmit a hrát si s ním. A stává se, že občas přehlédnete věci, kterými nevědomky zkracujete vašemu čtyřnohému kamarádovi život. Jaké to jsou?

Necháváte vašeho psa tloustnout

Podle americké asociace pro Prevenci obezity u mazlíčků bylo odhadem jen za loňský rok shledáno 53 procent psů s nadváhou. K tomu se navíc ukázalo, že 95 procent majitelů si myslí, že jejich psi mají normální váhu. Americká expertka na výživu psů, veterinářka Shari Brownová přirovnává stravování psa ke stravování dětí. „Říkám majitelům, aby zacházeli se svým psem jako se svým dítětem. Některé pamlsky jsou velmi kalorické. Opravdu dovolíte dítěti sníst 8 čokoládových tyčinek denně? Asi spíš ne.“ Tloustnutí ale není pouze o špatných stravovacích návycích, je spojené také s nedostatkem pohybu. Pokud váš pejsek tloustne, nebo naopak nehubne i při dietním režimu, je potřeba vyhledat veterináře, jelikož může trpět metabolickou poruchou či jinou nemocí.

Zanedbáváte pejskovu ústní hygienu

Onemocnění zubů a dásní je u psů všeobecně problém. Odhadem až 85 procent psů starších 5 let trpí potížemi se zuby, které vznikají nedostatečnou péčí o dutinu ústní. Stejně jako si lidé čistí zuby dvakrát denně, také pes by měl absolvovat pravidelní čištění, a to alespoň jedenkrát denně. Hodně také pomáhá kousat tvrdou stravu a hračky, to snižuje množství plaku na zubech i dásních. S pejskem choďte pravidelně na prohlídky k veterináři nebo k zvířecímu stomatologovi.

Nechodíte na pravidelné veterinární prohlídky

I když to je někdy otrava brát psa na pravidelné kontroly k veterináři, může mu to zachránit život. Doktorka Brownová říká: „Přestože se váš pes jeví naprosto normálně a na první pohled mu nic není, něco uvnitř něj se dít může a bez kontroly a vyšetření na to nepřijdeme.“ Proto jsou velmi důležité pravidelné návštěvy u veterináře na půlroční až roční bázi. 

Denně se psem necvičíte a neběháte

Jen proto, že se pes vyblbnul a vyběhal v pondělí v parku neznamená, že ho nenecháte důkladně se proběhnout až do čtvrtka. Běhání a skákání je účinné na obezitu, mentálně psa stimuluje a celkově mu pomáhá se vybít. Najděte si takovou aktivitu, kterou si užijete společně. Navíc lidé, kteří takto cvičí a běhají se svými pejsky, přirozeněji a rychleji hubnou, takže profitují obě strany!

Děláte ze svého psa pasivního kuřáka

Stejně jako plíce lidí, plíce psa také nejsou vybaveny a uzpůsobeny k tomu dýchat kouř z cigaret. Způsobuje jim dýchací potíže a může zvyšovat riziko rakoviny. Samozřejmě nejjednodušší je nekouřit vůbec, pokud ale jste kuřák, pak je jednoznačně dobré kouřit někde, kde pes nemusí kouř inhalovat s vámi. Například venku mimo interiér bytu či domu.

Zapomínáte na odčervení a odblešení

Toto zdravotní ošetření je stejně podstatné jako pravidelné očkování. Parazité totiž šíří zdraví nebezpečné nemoci nejen pro zvířata, ale také pro lidi. Naštěstí je váš veterinář jistě dobře vybaven speciálními pomůckami a léčivy. Je důležité kupovat ověřené a kvalitní produkty. Veďte si kalendář, kdy jste jednotlivé úkony nechali svému pejskovi provést.

Máte citlivé plemeno a jste na něj příliš tvrdí

Malá a miniaturní plemena jako je například mops, anglický buldoček, francouzský buldoček nebo pekinéz mají jiné nároky na trénink a pohyb a neměla by se přehřívat, může to pro ně být život ohrožující. Zkonzultujte proto s veterinářem, kolik tréninku a cvičení snese váš pejsek. A pokud vnímáte, že je toho na něj příliš, brzděte. Pokud lapá po dechu, padá na zem v půlce tréninku a je letargický, měli byste ho okamžitě nechat odpočinout.

Krmíte psa zbytky ze stolu

Kromě zbytečných kalorií, které pejsci běžně dostávají v různých pamlscích, spousta majitelů jim ještě „přilepšuje“ zbytky ze stolu. Lidské jídlo je plné cukrů a tuků a například česnek nebo čokoláda mohou být pro psa vysoce toxické až smrtelné. Pokud však opravdu neodoláte psím očím, nabídněte pejskovi baby karotku nebo jablečný koláč. A krmte ho ve stejný čas, ale v jiné místnosti.

Necháváte psa bez dozoru

Pokud necháváte psa volně pobíhat, v podstatě ho vystavujete velmi vysokému riziku úrazu či jiným nehodám. Nejedná se jen o auta, ale také o další psy nebo lidi, kteří mohou psa bezdůvodně napadnout. Držte ho proto na vodítku pokaždé, když s ním jdete ven. Tím víc ve městě. Pokud s pejskem jdete do parku, buďte zodpovědní a dávejte pozor nejen na něj, ale také na psy a lidi kolem.

Svého psa neseznamujete

Pes, který není zvyklý na další psy nebo není zvyklý stýkat se s lidmi, častěji trpí úzkostmi, je plachý, nedůvěřivý, depresivní nebo naopak agresivní, může mít také kožní problémy. Zvykejte vašeho pejska už od štěňátka (jakmile je očkovaný a vyšetřený veterinářem) na přítomnost dalších psů, tak aby se mohlo snadno seznámit. Pokud se na ulici zastaví u jiného psa, nechejte ho očichat a pozdravit se.

Psa jste nenechali kastrovat

Přestože tento názor asi není pro každého majitele a chovatele, je prokázáno, že kastrace či sterilizace je stále nejlepší způsob, jak u psa snížit výskyt rakoviny nebo problémy s chováním vůči ostatním psům. Navíc každý cyklus u feny ji činí náchylnejší k zánětu mléčné žlázy, která může končit i smrtí. U psů je vyšší riziko onemocnení prostaty a rakoviny varlat oproti kastrovaným jedincům. Zvažte proto tento relativně jednoduchý chirurgický zákrok, který ušetří pejskovi trápení a vám neklidné dny a noci.

Máme pro vás ale i dobrou zprávu! Vše se dá napravit a nikdy není pozdě na vylepšování, stačí jen chtít.

Jak se vám článek líbil?

Hodnocení čtenářů: 69% (hlasů: 1047)

Témata

Autor článku

20.1.2017

Zdroje

petmd.com

Další články z tématu

Diskuze k článku

Pro odeslání komentáře je potřeba vyplnit všechny položky.

Poslat příspěvek

Marie Kliková

2.10.2017 13:15

Nutnost kastrace u neuchovněných jedinců a souhlas s ní je super síto na pseudouvědomělé 'znalce' a 'milovníky' zvířat, viz hromada komentářů níže. Vždycky mě její odpůrci pobaví, občas i rozpláčou, .. :D Zavedla bych ji povinně. Možná i u lidí, vzhledem k tomu, že ne všichni jsou schopni adaptovat se na začátek nového století a stále setrvávají v komunismu či ještě dále.

honzafi

1.10.2017 12:24

Nejednou se pobavím, když vidím, co mnohé chytré, nebo spíš profesně pseudochytré hlavy vyplodí... Konkrétně ke třem bodům bych se vyjádřil: Zbytky od jídla se psům dávaly od pradávna, konkrétně na zbytky byli přilákáni původně divocí vlci. Aspoň tak nás to ve škole učili... Psovi samozřejmě nebudeme dávat čokoládu nebo houby, ale jinak sami jíme jídla smažená na hlavně na másle/sádle, ne na řepkáči či palmáči, jídla/ingredience kupujeme bez palmáče, bez glokózo-frktózového kekelu, bez modifikovaných škrobů, co nejvíc bez umělých konzervantů. Co jde, to máme z vlastní zahrady, či domácí od příbuzných, známých nebo z kolchozu místního, než taháno přes půl světa a nadopované chemií. Opravdu nevidím důvod, aby pes nedostal zbytky od vaření/jídla. Rozhodně to je lepší než ten odpad z kafilerky, co barfaři považují za maso (obávám se, že to do svých separátů nebere ani Babiš ani Mekáč), a nebo než granule, plné popela a kdo ví čeho. Dále k běhání venku. Asi čtu špatně, ale kromě nouzového vyjití ven ve městě na vodítku máme psa na Vysočině volně. Je to proboha zvíře, tak se potřebuje proběhnout, ne kráčet jen u nohy. Kastrace, tu bych doporučil provést těm chytrým hlavám tyto články píšící. Aspoň by se už nemnožili a nevychovávali další takové chytrolíny

Ascar

21.9.2017 02:09

at si autor članku strči kastraci nekam . pokud pes ci jiné zvire je zdravé,nekonfliktni tak kastrace je zbytečná a navíc nikdo se toho zvire neptal jestli to vlastne chce. ja jsem osobne proti kastraci jen výjimkou jsem musela dat kastrovat psa z duvodu přime agrese v obdobi hárani fen kdy svého psího partáka kousal dokud uz hrozilo ze prijde o nohu , Oscar (kocour) mel močove kameny které mu ucpavaly mocovou trubici takze byl několikrát v ohrozeni života tudis bylo akutne provest vývod tzn uříznout penis a udelat mu z te trubice vývod ze ma ted dirku skoro jako kočička a kulky musely jit pryč aby bylo jak sešit kuži dohromady . mam i čičiny které mely težký porod kdy na pohotovosti byla nutna operace cisařskym rezem odebrat mrtvá kotatka a děloha jiz zapáchala a riskovat i jeji život se proste nedalo takze bylo tezke potvrdit tazaciciho ze (ano odebrat dělohu) ale uvnit mne byly jak obavy o ni tak aj co prijde pak az se vzbudí a zjisti ze dar mit mladé uz nemá. Tim chci rici ze jsou pripady kdy kastrace je nezbytná kdy muze zachranit život ale jsou spousty kastraci zbytečných jen aby zabranili lidi mnozeni .Proc si tedy ten kdo nechce kotatka neporidi kocoura ? proc je topí nebo kočku kastruje jen tak ? ano i me se podarilo mit kotatka bez předešlé úvahy ,neboť jsem na poslední chvily odvezla z ZD kotě které mělo horečky,nos se ji ucpaval Takze se nevedelo jak je staré takze po ošetreni jsem si jej nechala a az mělo pubertu ji oplodnil jeden z mych kocourků takze bylo z nich mourovatých kotátek. To však nemeni na tem to ze by se mely kastrovat nebo se jim davat injekce proti mouskaní .vim co to je za svinstvo a uz nikdy vice !Cetla jsem ze mrouskani kočku prej vyvadí z miry ze je to trápeni když se nevykastrujou ...přitom mrouskani je stejné jako pro nas zenský menzes s tim rozdílem ze ony jsou roztoužený mit mladý . Jo a k tem nechavani psa aby si neublizil....chce mi autor rici ze mam mit německého ovčáka a belgického malináka doma u postele aby nahodou ze skakani z boudy či preskakovani dvoumetrového plotu si neublizil ? pokud psa nauci panicek bez vodítka tak jaky je důvod ho mit na voditku když ovlada povel ? ano mezi lidma bez vodítka ale s košem pro jistotu ale když je pes a to velkej pes na voditku tak nemate šanci ho unavit tak jako když beha 100metru před panem a z5 a porad dokola X km . 8km na voditku je pro psa jak pro člověka 1km. Takovej jezevcik nebo yorkšir sotva leze takze voditko je dostačujici ,u ovčáka není šance ho unavit pokud nespojite psa +voditko+ kolo.

Lamina

18.8.2017 15:41

Máme dvouletou fenečku stafordšírského teriéra. Od štěňátka byla všemi milovaná, co se týká stravy, nevěřím granulím, čili jí vaříme maso , zeleninu, luštěniny, těstoviny atd. V jednom roce jí byly zjištěny nádorky na děloze, tudíž byla nutná kastrace. Do této doby byla milá, přátelská jak k lidem, tak ostatním pejskům. Po tomto zákroku se z ní stal bojový pes a to doslova, nesnáší lidi, psy, nás stále velmi miluje, ale jelikož je velmi silná, je problém ji udržet na vodítku. Jsme z této situace nešťastní, ale nevzdali bychom se jí, stále doufáme, že nastane nějaký zlom a bude jako před kastrací.

Emma

4.8.2017 14:45

Kastrace u fenek je výborné řešení, máme 2 fenky a 1 psa. Vím že fenky mají 2x ročně hárání po kterém mají falešnou březost, nebo změnu nálady a jsou smutné,, schraňují si do pelíšku hračky, jako že štěňátka. Trvá to měsíc i víc, než je fenka sama sebou. to je docela dlouhá doba když mají tak krátký život. Já jsem pro kastraci, ale hlavně fenek.

Tom

12.7.2017 11:57

Kastrace kvůli problémovému chování má smysl jen u patologicky agresívních psů .

Tony

28.4.2017 14:35

To psal úplný magor. Sebe si vykastruj. Na psa se vyser, ten se dokáže o svoji rakovinu postarat sám, pokud mu nebudeš vařit maso a cpát piškotkama.

Máša

26.4.2017 12:01

Bezdůvodná kastrace je mrzačení psa!!!! Kupte si raději plyšáka!

apolenka

26.4.2017 10:27

Zase ta kastrace !!!!!! rozhodně nesouhlasím ! Moje vykastrovaná fena se začala okamžitě pomočovat a denně potřebuje léky. Příroda je tak dokonalá , a nevím proč by jí člověk měl prznit. Kastrace fen je jen reklama pro veterináře, kteří si z toho udělaly velký byznys.

Lujza

18.4.2017 09:21

Zase ta kastrace, máte pravdu, nesouhlasí s tím hodně lidí. To bychom se po porodu měly taky všechny nechat vykastrovat? Znám více zvířat, kterým to uškodilo. Z veselého psa udělat tlustého znuděného psa, kterého jiní psi neberou protože mu něco chybí?? Mám dobrého veterináře. Když měl bývalý pejsek problém s paspárky, šel na operaci. Teď máme zdravého Labradora a nikdy se nezmínil abychom ho nechali nějak operovat či dokonce kastrovat. Je to mladý, veselý pejsek.

Marcela

13.3.2017 11:08

máme fenečku ,, pánbuhví co to je", kastrovaná v 11 měsících, nyní jí je sedum a je v naprosté pohodě a mi taky, na co se nervovat a rozmnožovat dalšího oříška. Byli jsme rozhodnutí už když jsme si ji pořizovali. Sama jsem zažila co to je když Vám pes vběhne kvůli feně pod auto. Pokud nechci plánovaný vrhy nebo jen tak netoužím po štěňátkách a nejsem schopna zajisti kvalitní nové majitelé .... Souhlasím hlavně u fenek copak mi s antikoncepcí neděláme to samý a možná by to spousta z nás i přivítala to neustálý běhání po doktorech stojí to spoustu peněz a stejně pak většina ženských skončí pod kudlou ... nevidím na tom nic špatného

Kačka

3.2.2017 17:22

Chovám zvířátka celý svůj život. Dřív se kastrace tolik nedoporučovala a mazlíčků co mi umírali na rakovinu jsem zažila bohužel dost. Navíc lidi jsou neskutečné svině,neumí se chovat ani sami k sobě natož ke zvířeti,proto jsem NIKDY nenechala svoje zvířata rozmnožit. Kastraci jednoznačně doporučím. V žádném případě to nevezme chuť do života..právě naopak. Nelomcují s nimi hormony,proto jsou hravější, veselejší, přítulnější a věřte nebo ne ZDRAVĚJŠÍ. "Odborný" názor níže uvedeného "chovatele" ?množitele? že kastrací psovi zničím život zapáchá egoistickým výplodem chlapa co tzv. soucítí. Milý pane jděte víte kam.Zvíře není člověk a absenci svých koulí si absolutně neuvědomuje. Zato si velice dobře uvědomuje díru v plotu který sousedí se silnicí,aby se třeba i za cenu zmrzačení vydal za hárající fenkou. Pokud se zadaří přežít a skočit si zase mají nezodpovědná hovada co topit,zakopávat živé,nebo rozdat "dobrým" lidem co ho pak přivážou v lese a nechají pomalu smutně umírat jen protože je už přestal bavit.

Veronika*

3.2.2017 13:25

Mam fenku, kdyz mela podruhe stenata nechali jsme ji vykastrovat. Nepoznala jsem na ni zadne vyrazne zmeny. Akorat, ze je cim dal vetsi mazilek. Ted bude mit za tri mesice 18let. Ma problemy se srdickem, a moc toho nenachodi. Ano je to krizenec, ktery ma silny korinek a chut zit, ale za cely zivot jsme chodili jen na ockovani priblizne do jejich 14let, kdy zacala brat leky na srdicko. Z meho pohledu bych klidne nechala psa vykastovat. Ale kazdy ma jine zkusenosti a jiny nazor. Kazdy pes na kastraci muze reagovat jinak.

Veronika

3.2.2017 12:58

A jak tady čtu příspěvky, tak přeci každý pejsek, každé plemeno je jiné. Na lidí taky působí každá změna, léky, dieta jinak. Určitě bych se držela určitých pravidel, které veterináři doporučují, přece oni vědí o čem mluví :) :)

Veronika

3.2.2017 12:54

Já mám 14letého špice, a asi před rokem, měl ukrutné bolesti, nikdy jsem neslyšela aby takhle naříkal bolestí, a už nikdy to nechci slyšet, srdce mi to trhalo. Když jsme šli na veterinu, taky se mě ptali proč jsme ho nenechali vykastrovat. Ale taky jsem byla nějak furt proti, chtěla jsem aktivního psa. Měl prostatu, takže se musel rychle vykastrovat a je v pořádku. Mám teď 4 měsíčního pejska a hned jak to půjde, dám ho vykastrovat, raději ať se mu zklidní hormony, než aby ve stáří trpěl jako můj Marco.

Karel Rýc

1.2.2017 19:49

Betty,přeji Vaší fence dlouhý,zdravý život. Rád bych věděl, jaký bude její zdravotní stav za půl roku nebo třičvrtě roku. Chovám psy už hodně dlouho a mám na tento druh operací jiný názor. Budu rád pokud se budu mýlit. Pokud si na mne ještě za tuto dobu vzpomenete, budu čekat na Vaší odpovědˇ.(pokud budete ochotná komunikovat). karel.ryc@gmail.com

Betty

27.1.2017 12:02

Kastraci - za mne ano ! Fenka 11 let a měla nadorky na bříšku , veterinář provedl kastraci a vše vymizelo ! Fenka JE čilejší ,hravější , úplně ožila :-)

lva

27.1.2017 11:45

s kastrováním vubec nesouhlasím adalší strašení, nedate pokoj lidi nejsou hloupí jenom ovečkyŽEEEEEE?

Liba

26.1.2017 22:18

Kastrace ano,, Vzali jsme si cca. 2 letého psa z útulku. -kříženec RTW / dobrman- hroznej mazel ale z největšího mazlení totální agresivita a protože je to náš první pes, tak jsme z něho měli velký strach. A protože starost o vás ze strany útulku končí odjezdem..aspon v Jimlíně to tak bylo... řekli nám, že jsme si rozmazlili ( po 3 měsících ) pubertáka a tak at si děláme co chcem, že zpět ho nevezmou. A tak jsme začali pátrat až jsme narazili na pana doktora který nám poradil kastraci. No a co mám říci, máme zlatého psa a to již dva roky. Nedali bychom ho za nic na světě..

Lucy

26.1.2017 11:56

A zapomněla jsem dodat, že takoví psi jsou totálně vyloučení z kolektivu jiných psů, S krásného sebevědomého, silného psa máte tlustého bezpohlavního jedince.

Lucy

26.1.2017 11:54

Kastrovat? Tak to by jsme se měli taky raději všichni nechat vykastrovat, co kdyby náhodou. Můj pes je hodný, na nikoho neskáče a to má jen 3 roky, neumím si představit, že bych mu vzala tu chuť do života co teď má. Já věřím, že hodně veterinářů je zklamáno, že už jim nekvete všenka. Odebírání zdravých orgánu mi přijde barbarské. Naštěstí můj veterinář mi nikdy nic takového nenabídl. Jinak nejhorší je kastrovat starého psa, který nemocný není, jeden veterinář to doporučil známým a do půl roka sešel. Ztratil i ten zbytek chuti do života co mu zůstal.

Mag

26.1.2017 10:02

Já sem se kastroval sám svépomocí a musím říct ze teď je mi mnohem lepe, sem šťastný, veselý a přítulný, mam všechno co potřebuju a život si taknějak užívám na plné koule.

Bob

26.1.2017 07:35

Kastrace by pomohla i spoustě lidem od agresivity, nebo nevhodného chování... a taky samozřejmě jako prevence rakoviny. Přesto se nedělá. Proč asi? Navrhněte to manželce/manželovi jak budou reagovat. A když už jsme u toho tak rovnou ženám odeberme prsa aby neměly rakovinu prsou. Pokud tohle vše nechcete sami dobrovolně podnikat na sobě, tak to nedělejte psům. Oni vám důvěřují a nesmí se bránit! Tohle vaše zvrácené pojetí lásky fakt nechápu.

Jitka

23.1.2017 10:38

Pane Josefe Nováku,kastrace je zločin?To snad nemyslíte vážně.Prevence rakoviny vám asi nic neříká.Můj pejsek byl na kastraci loni ve 12 letech právě kvůli zdravotním problémům.Naštěstí už je v pořádku,histologie nebyla provedena,nechceme vědět zda to byla rakovina.U fenek z okolí je to ještě horší,každá kterou jsem znala a nebyla kastrovaná měla v pozdějším věku problémy.Čekání před operačním sálem zda pejsek ve 12letech vůbec vydrží operaci bych vám nepřála.Kastrace rozhodně ano,jako prevence rakoviny.Bohužel u psů neexistuje žádná léčba,jen prevence.

Jardah775

22.1.2017 17:31

"Krmíte psa zbytky ze stolu: například česnek nebo čokoláda mohou být pro psa vysoce toxické až smrtelné." S tou čokoládou souhlasím,ale česnek???Co potom Canvit-česnekové tablety na odčervení???NĚJAK SI TO ODPORUJE.

Radka

22.1.2017 10:28

Veterináři mají malé příjmy, tak si musí dělat reklamu. Stačí dostatek pohybu, zaměstnat psovi hlavu, aby se nenudil a kvalitni pestrou stravu většinou je nepotřebujete.

Jarča

21.1.2017 21:40

Dřív veterináři nebyly tak chamtiví po penězích jako nyní.Jsou neskutečně drazí , a když něco zkazí , tak nejsou za nic zodpovědní , a nechají si to také zaplatit. Nezkušené pejskaře pěkně oblbují.Mám vykastrovanou fenu ,kterou jsem zdědila, a od dvou let se pomočuje. Veterinář nikdy chybu nepřizná , a léky na to jsou pro důchodce nedostupné.

Dana

21.1.2017 12:59

Já netvrdím, že kastrace je všeřešící a nejlepší. Kdyby majitelé psů měli svého miláčka na procházce na vodítku a s košíkem, jak ostatně nařizuje zákon, nebylo by tolik chudáků v útulcích. Vždy, když vidím v TV, že někde v parku sežral pes otrávené žrádlo a plačící paničku, když pes uhyne, nakopala bych kromě toho, kdo to udělal, také majitele psa, že mu nedal košík. Kdyby ho měl, nic by nesežral a byl by tady. A co se týká veterinářů - buďte rádi, že jsou a mohou vašemu psovi (či jinému mazlíčkovi) zachránit život. My také chodíme k doktorovi na prevence, tak proč ne pes. Aspoň základní očkování a oč. na vzteklinu by měl mít.

Josef Novák

21.1.2017 11:30

Tak,ja ko dnes VŠECHNO, je i tenhle článek REKLAMOU NA VETERINÁRNÍ SLUŽBY ! Hafánky chovám už mnoho let, veterináře navštěvujeme jen kvůli očkování a v akutních případech, kastraci považuji za zločin.A prozatím mí pejsci nestrádají .... Zbytky z kuchyně nekrmím, ale není to tak dávno, kdy psi nic jiného, než zbytky, nedostávali, a KUPODIVU, netrpěli chorobami jako dnes - epilepsie, rakovina,alergie na kdeco, a spousta dalších... Takže vážení chovatelé, ROZUM DO HRSTI, a nepodléhat módě a přiblbým reklamám !!!

jiri

21.1.2017 02:01

Také mám ten dojem, že tento článek je napsaný stylem, aby propagoval veterinární zákroky. Příliš časté odčervování zatěžuje a ničí psům játra a ledviny. Chození na kontroly k veterináři po půl roce asi ničenu neuškodí, ale trochu pochybuju, že se díky tomu včas odhalí nějaký skrytý problém, kterého byste si sami nevšimli. Veterináři by měli přestat tolik vnucovat a nadužívat kastrace. To by mohli psům preventivně vyoperovat i oči, aby se jim nemohl zhoršit zrak.

Katka

21.1.2017 01:07

Tělo funguje jako celek a jakékoliv narušení hormonální rovnováhy NIKDY nepřisenese tělu nic dobrého. Kastrace je zvěrstvo a nic neřeší. Od veterinářů je to jenom propaganda ke zvýšení jejich zisků, mnohým jde jen o to za každou cenu bohatnout na nebohých zvířatech. Že by jsme začali běžné odebírat preventivně żenám prsa, aby se snížila statistika rakoviny? Veterináři už se konečně proberte a nemrzačte bezbranné pejsky.

Dana

20.1.2017 23:58

Heduně a jí podobným: Byla jste se někdy podívat v nějakém psím útulku? Většina těch prosících psích očí patří chudákům, kteří skončili v útulku jako důsledek nekastrovaných psů a fen, zvláště, když někteří majitelé neznají vodítko.

jezevec

20.1.2017 23:40

To jsou opravdu bezvadné rady ten který nám je dává je asi opravdu veterinář pokud se nebudem podle jeho rad chovat sám umře hlady.Je to jen byznys pro veterináře a výrobce psích potravin.Že se rodiče takových dobrodinců také radši nenechaly vykastrovat.

bigi25

20.1.2017 23:10

nesmysly... nedodržel jsem téměř žádnou z výšeuvedených rad (s výjimkou dvou bodů: nechal jsem ho seznamovat a nepřetěžoval jsem ho... teriér se totiž nedá přetížit :-D ) a mám šestnáctiletýho vitálního psa bez jediného problému s klouby, srstí nebo vnitřními orgány má blechy, nikdy nechodil na vodítku, žere cokoliv od stolu, kouří se mnou a není kastrovaný

petra

20.1.2017 19:41

podle mě je vše individuální,fenu ČV jsem nechala vykastrovat někdy v šesti letech ze zdravotních důvodů a dožila se 17,pes je nekastrovaný kříženec táhne mu na 18 a pouze neslyší(blbě),současnou fenu NO tříletou jsem nechala vykastrovat právě kvůli 18 letému otravovi,protože žijí v jednom bytě a nemám na to nervy.Krmím většinou granulemi střední třídy.Jediné čemu přikládám dlouhověkost našich psů je to,že opravdu denně chodí 4-5 x na cca hodinové procházky(ne jeden člověk)obě feny + cvičák,kříženec pouze do cca 13 let běhání za fenama,někdy i 4 hod.pryč,ted znemožněno, chodí na vodítku.

Karel 2

20.1.2017 18:24

Můj bígl by měl mít tabulkově 18kg. Má20 kg, už deset let. Umí "psí oči", když si říká o kousací tyčinku. A ten pohled na spokojeného pejska, který si na svém místečku drží tyčinku předníma packama je blažený. K veterináři chodíme každý rok, pravidelně, na procházky taky. Jen ty zuby jsou problém. Čistit jsme si je jaksi nenavykli. Ob rok je čistí veterinář v ordinaci. Je to s uspáním, což není ideální a je to dost drahé, ale je to alespoň nějaká "údrža chrupu". Dnes je moderní žít podle tabulek, norem a zdravé výživy. Já se snažím žít podle zdravého rozumu a podle pořekadla, že "všeho moc škodí". Někdy si dám i ten točák s éčkama, ale mám rád i zeleninu. A stejně tak přistuju k svému pejskovi.

Barbora

20.1.2017 17:18

Tak určitě s tím souhlasím ,ale zas bych to tolik nepřeháněla :-) Můj pes žil 14 let jako nejrozmazlenější dítě na světě :-) Splňoval vše ,co by se podle pravidel nemělo :-) Spal jen v peřinách ,jedl ze stolu ,miloval čokoládu,brambůrky a především pomeranče,stačilo zarýt nehty do šlupky a vmžiku seděl u nohy :-) Venčit se chodil z pravidla sám :D Bydleli jsme na vesnici a on si u měl za kliku otevřít dveře,takže stačilo mu otevřít když si řekl a zavřít za ním když si z venku otevřel :-) K zubaři nikdy nechodil ,ale když ho viděl veterinář ,řekl,že jeho chrup je výstavní.Dlouhé procházky ?Tak na ty moc nebyl :D Jako štěně joo ,ale pak rychle vykonat potřebu a zpátky do pelechu.Miloval nás a my ho.A ikdyž jsme mu možná nedali tu správnou životozprávu ,tak myslím ,že se měl jako prase v žitě a byl si toho vědom.Anglický kokršpaněl,zdravím Rockyho do nebe pro psi :-)

Karel

20.1.2017 17:06

Souhlasím s Ottou. Fakt je ten, že granule, nebo kapsičky obsahují spoustu věcí, které by dané zvíře vůbec jíst nemělo ... hlavní složka jsou cukry. Aby to vyrobili co nejlevněji, tak tam cpou všechno možné ... popel a různé chemikálie jako konzervanty. To se pak člověk nemůže divit, že jsou zvířata nemocná a umírají na rakovinu. Už jste někdy viděli ledního medvěda, že by měl rýmu? Ne? Já taky ne ... a je to proto, že on žije podle jemu daných přírodních zákonů a nežere kdejaký sajrajt.

Kajina

20.1.2017 16:51

Sibylo, kamarád měl zase dědečka, který celý život chlastal, jedl tučné, kouřil a rozčiloval se. A dožil se skoro stovky. Ale kvůli tomuto jednomu případu se k sobě nezačnu chovat stejně nezodpovědně jako on :-/ Vy možná ano, podle Vaší logiky....

Sibyla

20.1.2017 16:32

Kačenka byla Německá vlkošedá ovčanda řádného vzrůstu, která nikdy nebyla závažně nemocná a veterináře viděla pouze při očkování. Žila střídavě jak v boudě, domě i ve sněhu. Tak jak se jí zrovna chtělo. Jedla vše a to tak, jako když měl můj děda před II.sv. válkou chovnou stanici na Dobrmany. Byla až na poslední dva měsíce života stále vitální. Měla všechny zuby,prvotřídní čich i zrak. Pouze sluch byl v posledním roce života slabší, ale to ostatní smysly dokázaly nahradit. Zemřela stářím dva měsíce před dovršením šestnáctého roku života. Co více dodat?

Heduna

20.1.2017 16:17

Ta kastrace je teda pěkná hloupost.....ještě, že ji Vaši rodiče nezvolili jako prevenci rakoviny, špatného chování a nechtěného potomstav u Vás. Co vy na to?

Julie

20.1.2017 15:32

Přijde mi to, jak reklama na veterinární služby nebo článek pro ženy ve stylu, jak zdravě žít a co jíst...

Otto

20.1.2017 15:28

Za ery 35 let zpět,,nebyly žádné granule,,a psi,a kočky žraly to co člověk,,a dožívaly se věku co mu náleželo,,,,,,,nebyla žádná šílená kráva,,,,,nebyla prasečí chřipka,,nebyla ptáčí chřipka,,,,,,nic se nemuselo likvidovat,,,,,,,,to nám vše přinesla EU,,,,,,to je muj názor,,,,,Otto

aneta

20.1.2017 15:04

Bezduvodna kastrace - mrzaceni psa!

Eva

20.1.2017 12:12

souhlas i s kastrací,mám oba pejsky kastrované a v pohodě..14 a 10 let.

Kateřina

20.1.2017 11:59

Souhlas - až na tu kastraci :).

NAPOSLEDY PŘEČTENÉ ČLÁNKY

Jak se vyrovnat se smrtí mazlíčka

Dokonce i nebližší lidé občas nesplní naše očekávání, zklamou nás nebo způsobí bolest. Všechny neshody jsou součástí mezilidských vztahů. Na rozdíl od lidí jsou nám ale naši zvířecí kamarádi bezmezně věrní, oddaní a stálí, nikdy nekritizují, jsou vždy rádi, když nás vidí. Není tedy divu, že když mazlíček zemře, cítíme hluboký pocit ztráty a snažíme se s tímto faktem vyrovnat, jak nejlépe dokážeme.

PŘEČÍST CELÝ ČLÁNEK
ZOBRAZIT DALŠÍ ČLÁNKY

REGISTRACE

Můžete se zaregistrovat přes Facebook

BĚŽNÁ REGISTRACE

Vložte platný email.

Heslo musí mít minimálně 6 znaků.

Zadaná hesla se neshodují.

Tento email je již zaregistrován.
Zvažte využití funkce zapomenuté heslo.

Nastala neznámá chyba.
Kontaktujte nás prosíme na info@radaveterinare.cz. Děkujeme.

Děkujeme za registraci!
Pokyny k aktivaci účtu najdete v emailu. Bez aktivace se nelze přihlásit!

REGISTROVAT SE

Registrací souhlasíte se zpracováním osobních údajů a přihlášením k našemu skvělému newsletteru.
Děkujeme!

PŘIHLÁŠENÍ

Můžete se přihlásit přes Facebook

BĚŽNÉ PŘIHLÁŠENÍ

Vložte platný email.

Přihlášení bylo neúspěšné.

Nastala neznámá chyba.
Kontaktujte nás prosíme na info@radaveterinare.cz. Děkujeme.

Přihlášení bylo úspěšné!

PŘIHLÁSIT SE

Ještě u nás nemáte účet?